„ÚGY VAGY JÓ, AHOGY VAGY”
Minden óvodás tudja, hogy a gólya költöző madár, nyár végén csapatokban délre vonul, majd tavasz elején visszatér hazánkba, hogy nálunk költse ki tojásait és nevelje fiókáit. A hagyományos, valamint a modern pedagógiai módszerek és eszközök ötvözésével ennél azonban jóval több ismeretet tudunk hatékonyan átadni ma már az óvodás korosztálynak is. A hazánkba visszatérő fehér gólya, nekünk már nem csak a magyar folklór gyakori témája, hanem óvodásaink legkedvesebb madara is, mely közvetlen környezetünkben megfigyelhető. A téma feldolgozásába olyan aktuális, már a gyermekeket is érintő társadalmi problémát csempésztünk bele a gólya megszemélyesítésével, mint a kirekesztettség érzése, vagy az individuum. A mesterséges intelligenciát is segítségül hívtuk, hogy felhívjuk a ’netes világ’ veszélyeire a figyelmet a gyermekek védelme érdekében. Projektünk üzenete, a gólyákról szerzett széleskörű ismereteken túl: „Nem kell másnak lenned soha, úgy vagy jó ahogy, vagy!”
A MICIMACKÓ CSOPORT IDŐUTAZÁSA
A Micimackó csoport időutazása egy kaland, amely során a gyerekek saját időgépet építenek, hogy felfedezzék a múlt és a jövő óvodás életét. Interaktív feladatok, QR-kódok, digitális eszközök és mesterséges intelligencia segítségével megismerik a régi idők játékait, eszközeit, valamint a jövő óvodájának lehetőségeit. Időkapszulájukban üzenetet hagynak a jövő óvodásainak. A projekt célja a digitális kompetenciák fejlesztése, a múlt, a jelen és a jövő összehasonlítása, az időben történő tájékozódás támogatása, valamint az élményszerű ismeretszerzés.
ŰRKALANDOROK
Kalandozni az űrben, megismerkedni a bolygókkal, elképzelni a tőlünk oly távoli galaxisokat, földönkívüli lényeket az óvodáskorú gyermekek számára nagyon izgalmas, érdekes. Rengeteg lehetőséget kínál a képességfejlesztésre, a társas kapcsolatok alakítására. Projektünkben a gyermekek kíváncsiságára, előzetes ismereteire, fantáziájára építkezve dolgoztunk fel témákat Naprendszerünkről, az űrhajózásról. Célunk volt, hogy a távoli világról élményeket, ismereteket szerezzenek, a digitális pedagógiai módszerek, technika, a mesterséges intelligencia támogatásával a tér és az idő kiszélesedjen számukra.